Den som är den

Den som är den

lördag 4 januari 2014

Gubis förlorade tvilling Originalet vs Kopian


Många kopior på denna populära spegel finns det, både som DIY projekt och som versioner från de stora kedjorna. Det nyaste tillskottet är den från Jotex och som jag anser vara den mest klockrena kopian out there. 
Priset då, 369 kr. SOM hittat. 
Jag är kluven, jag är verkligen det. Å ena sidan hoppar magen glädjehopp när man ramlar över sånt här men å andra sidan så tänker man på att det egentligen inte borde vara så lätt för kedjor som kan tillverka möbler och inredning på löpande band för en bråkdel av priset att bara sno en design som någon annan faktiskt jobbat fram.

Meeeeen, ja. det går ju inte att undgå. 369 kr vs 4'995 kr och det är ju en snygg design. 
Men, i nuläget tror jag faktiskt inte att jag vill äga den här spegeln. det känns som att den funnits med en stund nu och att ha sett den och kopiorna överallt gör att jag är rätt mätt. 
Men, för den som inte är mätt så är ju detta spegeln ni väntat på.

Jotex alltså, de vill ha sig en bit utav marknaden de med ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar