Den som är den

Den som är den

söndag 19 januari 2014

Debut bord & Ambivalent home




Säg mig, vem dukar inte upp precis utanför dörren sin mitt i vintern.
Grannarna mittemot som förövrigt är nyinflyttade måste ha funderat något så grönjäkligt när de såg detta. Bordet skulle fotas fort som attan innan ljuset försvann och inne fanns inget sådant att hitta. Så på med påsar på benen, ut med bordet in för lite rekvisita och allt innan mitt tåg gick 30 min senare. 
Produktbild deluxe


Men heeeeeeeej och hå alltså.
Hela helgen, hela dagarna från klockan 07.00 till 21.00 ungefär har jag stått och byggt på detta bord.
Inte för att det egentligen är så där jätte mycket att göra utan för att det här bordet har inte har gjort annat än att jäklas med mig. Allt som kan gå snett har det och jag har funderat både en och sju gånger om jag inte bara skulle göra pinnved av helvetet istället. 


Men envis som en hund med en stor pinne och ett liten ingång ger jag mig inte förrän allt är okej och så bra som det kan bli. 

Eftersom jag är min egna största kritiker så finns det ingen större chans egentligen att jag blir nöjd med resultatet utan kollar med min mest synande blick och ser mängder som jag vill ska bli bättre.

Det är väl visserligen bra det med, att sträva efter att alltid bli lite bättre men jag måste nog påminna mig själv ocks om att allt jag gör är handgjort utan maskiner och definitivt inte fabriksgjort. Så att förvänta sig ett fabriksutseende kanske är att kräva för mycket av mig själv.


Men ja, gjort är det och väntar nu på nytt hem. Den nya ägaren kommer under nästa vecka och hämtar upp det. 

Detta är något otroligt spännande för mig då det är mitt företags, Ambivalent home, första sålda möbel.

Sen har jag några beställningar som ligger och väntar men för min egna skull är jag väldigt sugen på att bygga skåpet som ni sett skissen till i tidigare inlägg. Om det blir hälften så bra som jag tror att det kan blir kommer det blir förjävla snyggt.


Nu efter den här helgen behöver jag helg känns det som. 
Long ass weekend!

Hoppas att ni har en fortsatt skön söndag, för det tänker jag ha :)

Stor kram






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar