Den som är den

Den som är den

söndag 15 december 2013

Tredje ljuset tänt & dra reträtt


Tredje advent alltså och ute störtar regnet ner. Det gör en aning ont i ett norrländskt hjärta det.
Vanligt säger dom här i Östergötland, fasen säger jag!

Men inne kan man ju försöka vintra till det så gott som det går iaf så det gör jag genom att överkompensera allt. Jag tänder ljus överallt, spelar julmusik tills jag tror att Spotify kommer att avregga sig själv, jag julfejjar konstant och pratar (läs pratar) om allt juligt gott jag ska baka. 


Tredjeadventsfrukost, bara jag och min skäggiga :)

Idag drog jag reträtt iaf, jag har tröttnat på att stampa hemma och tog mig en välbehövlig eftermiddag i Linköping för att strosa runt i julpyntade butiker och bland julglatt folk. Bara jag och mig själv. Det är helt okej de med. Då kan jag gå där med mina tankar och inspireras utav fin inredning och komma hem påfylld med ny luft, ny energi och nya ögon. Det har jag lärt mig nu att man absolut behöver, ett avbrott för att titta på allt på distans, utifrån. 

Nu börjar iaf snart Johan Falk igen och jag ska fortsätta sitta och skrika åt tv.n, peka med hela handen och fråga dem som sitter med mig i soffan om vi inte kan bilda ett civilgarde för att åka runt och fälla krokben på sådana där som pratar som dom gör i dem där filmerna "hörru din fucking golare". Ghaaaa det kliar som eksem i mina öron!!! 

Hoppas ni alla haft en fiiin tredje advent. 

Varm kram
Emma


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar