Den som är den

Den som är den

söndag 3 mars 2013

En fika paus med hastbullar



 Hastbullar heter dom. Jag hittade ett recept i Lantliv som jag har velat prova. Jag antar att dom heter hast just för att dem inte tar någon tid att göra, egentligen. och de blev faktiskt rätt goda om jag får säga det själv. Det är roligt att göra något man aldrig gjort förr. Du har ju absolut ingen aning om vad eller hur det ska eller kommer smaka :)


Haha, hon ser ju jätte sur ut men jag tror att hon håller på och fipplar med sugröret, så jag antar att hon är koncentrerad :P 


Hej på er!
Dem har varit såååå duktiga idag. Det känns verkligen som om att det här första, det här osäkra och uppmärksamhetstörstiga är bort nu och dem är mer bekväm med oss och läget. 
Dem leker själva och dem leker med varandra. Dem behöver inte oss på samma sätt längre att berätta för dem vad de ska göra, hur dem ska göra det och när dem ska göra det. De är relativt självgående nu och verkar även ganska glada :)

Medan jag bakade så satt dem i vanlig ordning vid köksbordet och massproducerade teckningar i vansinnig fart. Radion stod på och så jag stod och trallade med och det gjorde även barnen. Tjejen gick verkligen in för det och waleade (?), tog ton och sjöng på sin engelska. 
Super mysigt :)

Nu står Henrik och mekar med cykeln som däcket spruckit på, tjejen leker med barbie och killen la jag för att sova middag då han bröt i hop totalt med tårar och snor, ja hela paketet för att locket till deras leksaks korg hade åkt ner. Locket var dumt förstår ni... 
Jahapp, sov dags för dig då svarade jag.

Det är ganska lagom det här, att ha barn varannan helg som vi har.
 Jag är nöjd så här iaf :))




1 kommentar :

  1. Men ååh, SAKNAR DIIIIG !!
    Vilken härlig helg ni verkar ha haft, myyyyys !! :)
    Åh va goooooda bullarna ser ut, va är de i mitten? domdär måste jag ju provbaka ;D

    PUSS <3

    SvaraRadera