Den som är den

Den som är den

fredag 15 februari 2013

Helger med vänner - Helg no. 1


Anna testa sin nya kamera och knäppte Idol kort på sin "lilla" trummar pojke:)




Vi käka frukost och ...


Bella käkade toffel. Muumsigt


Här ser det ut som att Jocke sitter och drömmer om att sitta bakom sitt trumset ... 


Efter frukost fix




Dem här bilderna på Bella och Henrik får mig att skratta, varje gång. "vaaart är toffeln Bella, vart är toffeln?" ;)


Snygg Anna gör sig snyggare inför en tripp till Linköping

En helg som gick i det intensiva tecknet. Det blir alltid så när jag och Anna sätts under samma tak. Hon är som mig fast gånger 10. Allt jag gör och känner, gör och känner hon med fast extra mycket liksom ;) 
Så vi älskar och bråkar med varandra väldigt passionerat.

De kom på kvällningen och direkt åkte jag och Anna och fixade fredags pizza till oss och männen, en utav helgernas hysteriska körningar. Det kan sluta ta mig fan hur som helst när jag och Anna är ute och åker. Den där människan är mer disträ än med i matchen och jag blir galet nervös bredvid vilket frustrerar skiten ur Anna som skäller på mig medan jag skrattar mitt nervösa psykopat skratt bredvid. 
Anna är den där parisaren som parkerar vart hon vill och alla andra får liksom göra plats. det är så roligt att jag är på vippen att montera upp en kamera nästa gång vi åker ut. 

På kvällen iaf blev det en heeel del kacklande, jag tycker jag hörde Jocke säga något i stil med "det är precis som att komma in i ett höns hus när de här två sätter igång". Och så är det nog. Vi har en speciell typ av humor som kanske inte alltid är i favör för männen i våra liv då de oftast brukar bli objekten av våra skämt.
Nej usch vad hemskt. Men på sätt och vis så gör vi dom en tjänst tycker vi då dom får en känsla av samhörighet och kommer varandra lite närmare.. eller :)

Jahapp, ved mer. Jo, jag vaknade först av alla, i vanlig ordning nu för tiden (Mycket märkligt hur jag helt plötsligt är med morgonpigg nu som arbetslös än när jag var arbetande) och styrde i ordning frulle. Vid frukosten bestämde vi oss ganska snabbt att jag och Anna tänkte lämna pojkarna och åka iväg till Linköping för stros och shopping. Så det blev en hel dag för oss med mat, fika, shopping, skvaller och mys. 
Sen när vi kände oss totalt slutkörda tyckte vi att det var dags att avrunda och åka hem till våra svältande män och förbereda inför tacos lördagen. 
Vårat skvaller maraton fortsatte i bilen och trutarna gick som väderkvarnar, en timme senare hajar jag till när vi ännu inte var i Motala och börjar se mig om. 
Vart är vi, säger jag
Anna får direkt panik
Det här är inte Motala!!! skriker jag
Vi blir båda så uppjagade och stressade över att vara vilse i Östergötland att jag igen börjar psykopat skratta medan Anna blir hysterisk och förbannad.
Vi var på väg till Gränna enligt en skylt.. hur fan är det möjligt liksom. 
Så efter en timme till i bilen, hungriga, sura, stressade och lite vilsna kom vi äntligen hem där pojkarna som bara suckade åt oss hade förberett tacosen. 
Vilken dag alltså.
Efter maten släpade vi oss upp till soffan där vi i princip växte fast och grabbarna tog sig en pubkväll på stan. Good for them!
Ja och sen på söndagen åkte dem hem och huset blev alldeles tyst och tomt igen :)

Vänner, livets stjärnor, även fast man inte alltid ser dom så vet man att de alltid finns där

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar