Den som är den

Den som är den

söndag 17 februari 2013

Helgen med barnen



På väg till Leklandet Bill och Bull i Motala , en förväntansfull Henrik



När man är hos oss får man göra något så spännande som att åka buss (haha)


Burt R.

13 koppar kaffe och en helt hus med skrikande barn. Det är underbart. Jag och Henrik tittade på varandra och tog senare sikte på den helt gigantiska rutchkanan som fanns. Jeeevlar vad det gick =)



Tillverkning av målningarna som flickan försökte kränga senare ;)

Alltså helgen, den har varit så mycket på nått sätt. Först och främst så var det första helgen tjejen (15 åringen i en 5 årings kropp) började testa våra gränser och MITT tålamod. Så det har definitivt gått i tecknet Obstinat.

Sen kan jag ju inte låta bli att garva läppen av mig till allt roligt barn säger.
Vid frukosten i morse säger jag åt pojken att inte skaka bordet så att ljuset tippar för då kan vårat hus brinna ner och vart ska vi bo liksom (lagom dramatisk för effekt).
Då frågar jag flickan om vi får komma och bo med dom. 

Hon funderar en stund och säger att Henrik får bo med dom men att jag får bo med hennes mormor.
Och här vill jag tillägga att deras mormor inte är i livet :S Är det nått slags varningsord, i stil med "you will sleep with the fishes". Maffia style...

Pojken pratar konstant med sig själv, alltså konstant. Han är alltid sist i ledet och har alltid livliga diskussioner där han gestikulerar med händerna hej villt. Igår kväll blev jag orolig då han vid filmen satt och viskade och visade något med armarna och jag var bara tvungen att fråga det vi alla tänkte på, 
Är det någon som pratar med dig gubben?

Nu på morgonen så har barnen ritat medan jag har bakat kladdkaka och nyss kom tjejen fram och frågade mig om jag ville ha en teckning. Ja men ja det vill jag ju, sa jag glatt varpå hon svarar, ge mig en peng då!
Tar du kort, frågade jag. 
Hon tog ett hårdare tag om sina teckningar och sa, Nej! och vände om igen. 

Efter att Henrik hade varit på toa springer pojken upp för trappan och halvvägs upp för den skriker han 
-Det luktar skit!
Jag fick verkligen bita hål i läppen då för att inte skratta och istället säga, nämen vad säger du för nå, nu blir du start om tungan! Klassiker

Vill man ha ärlighet ska man umgås med barn eller fyllon, så är det bara :) 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar