Den som är den

Den som är den

fredag 25 januari 2013

Fredag i väntan på bonusbarnen






(Doftljus från Lagerhaus som luktar goooott)

Hej och välkommen fredag! :)

Den här helgen är det dags att vara stöd föräldrar igen, tänk vad veckorna svoshar förbi... 
Men denna gång är jag mer beredd än förra då jag gav dem kopieringspapper och spritpennor att pyssla med. Jag kanske inte behöver gå in närmre på att vi har köpt slippapper och målarfärg till köksbordet kanske.

Jag var in på BR Leksaker idag och det blev väldigt klart för mig just hu lite jag vet om barn idag. Vad vill dem ha, vad passar vissa åldrar, vilken färg, vilken storlek, vad är barnsligt och vad är "tufft". Säg, för jag vet då inte! 

Men rita tyckte dom om att göra så ett varsitt block med tomma blad, varsina paket kritor och något annat kit av "blås pennor" och mallar. Har aldrig sett det förr, men med Cars och Hello Kitty känner jag mig rätt i hamn i alla fall. Hoppas jag. 
Det står på bordet i köket nu och väntar fint på de små liven som borde dyka upp vilken minut som helst. 

Ikväll blir det tacolasagne och popcorn mys i soffan, det hör fredagen till. Tyvärr så jobbar Henrik imorgon igen, men förhoppningsvis blir det sista helgen nu så att han med får helg någon gång. 
Men då blir jag själv med barnen imorgon och planen är att åka på badhuset, lika mycket för min skull som för barnen. Jag är VÄRRE än barn på badhus. Jag hoppar, jag dyker, jag springer och jag åker. Jag gör kullerbyttor och är mer under ytan är ovan ytan. 
Men imorgon får jag väl antagligen chilla lite och agera ansvarsfull vuxen så att jag inte skrämmer dem :)

Ah, det ska bli skojj sååå skojj!

By the way, lill-tjejen hade brytit ihop igår när mamman berättade att de skulle till oss i helgen. "nej mamma, jag vill inte!!!" 
Jahaapp, här var man poppis .. stackarn :)

Hoppas ni får en fin fredag. 
Kramar

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar