Den som är den

Den som är den

söndag 6 januari 2013

Detaljer från badrummet




God förmiddag :)

Jag klev upp för kanske 20 minuter sedan, efter att ha vaknat, somnat, vaknat och somnat i två timmar.
Snacka om slakt!
Henrik jobbar idag då dem under vissa perioder under året har rätt mycket att göra och då får dem jobba några helger också. 

Igår tyckte Henrik att vi skulle åka och äta lunch på Ikea (han äääääääälskar deras köttbulletallrik) och sen ta en bio då vi har en hel drös med biljetter liggandes. 
Så, så fick det bli. 

Köttbullar och kycklingfilé med pommes och  bea blev det för oss. Så jädrans gott och så billigt att jag skrattar lite medan jag drar kortet. 
Sen blev det bio, Jack Reecher stod på agendan. 
Vi kom dit rätt sent och det fanns inte så många platser kvar, men Henrik var bestämd att det var den här filmen vi skulle se. Så rad 1  i en ganska så liten salong. 
Jag fick ett skrattanfall när jag satte mig ner, grannarna såg måttligt roade ut av mig. Men jag kunde inte förmå mig att titta UPP på duken utan att se i mitt huvud hur det måste ha sett ut och asgarvar. 
Alltså vi satt verkligen och stirrade upp i taket i 2,5 timme.

Hemma blev det något så enkelt som varma mackor fast med en tvist. Vi hade taco köttfärs kvar från gårdagen och philadephiaost med vitlök och örter så jag bredde mackorna med osten, hade på köttfärsen, hackade lök, tomater och så ost såklart. Det blev en hit! :)

Innan vi skulle lägga oss så påminde jag Henrik om det lösa sängbenet och att vi var tvungen att fixa det innan vi la oss varpå Henrik rusar ner och gräver lite i verktygslådan får fram en skiftnyckel och säger, jag fixar det jag älskling !

några minuter senare kommer han ner igen, jag frågar om det gick bra och han säger att det inte går att skruva för att skiftnyckeln har gängat sig och behöver smörjas.
jaha tänkte jag som använde den för bara ett tag sedan. 

Han kommer ut i hallen med skiftnyckeln och har nu då smörjt den med vad jag kan tro är olivolja och demonstrerar för mig hur det bara går att snurra en liten bit innan det tar stopp. 
Ännu en gång brister jag ut i skratt. Är det så här du har snurrat hela tiden frågar jag och tar nycken ifrån honom och visar att om man snurrar åt andra hållet så stänger man den ... ;) 

Det här är så typiskt Henrik. Han är den smartaste människan jag vet, på riktigt, men när det kommer till verktyg och bygg då är han för jävla söt alltså (söt =dum;)
  
Nej, nu ska jag plocka ihop här hemma och ge mig själv en kopp kaffe.

Kramis

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar