Den som är den

Den som är den

söndag 30 december 2012

Ny soffa och matta




Hej på er!

Det har varit dött här inne en liten stund nu. Vi har varit datorlös då jag lämnat in jobbdatorn när jag gjorde mina sista timmar i fredags.

Jag var ensam kvar på slutet och när jag gick in till köket med mina kaffekoppar så slog det mig att det vara absolut sista gången jag gjorde det här och blev riktigt ledsen. Usch så jag bölade. Riktigt så där fulgrin blev det, tur att jag var själv.

Det är inte jobbet i sig som jag kommer sakna, det är ju människorna. Alla de underbara människor man har lärt känna, börjat hålla av och haft så roligt med.

Ja.. life goes on eller nått, men just nu har jag hjärtesorg.

Vi har iaf köpt soffan nu som jag babblat om, tack vare bidrag till soffkassan i julklapp så kunde vi åka och köpa den i torsdags.

Jag är TOKnöjd.

Men trots sin unga ålder så har soffan hunnit vara med om en hel del..
Igår när jag satt i soffan med en kopp kaffe i handen så får min sambo för sig att ladda med en kudde och dänga till mig med den. (??)
jag blev förvånad och blixtarg då halva koppen hamnade på våran nya VITA soffa.
idiot :)

sen är det de här med matta också.. jag är så trött på det monotona tänkandet svart, vitt, svart, vitt så när det var dags för att bestämma färg på matta beslöt jag mig för att ha lite färg.
Blått tycker jag kan bli ganska fräscht i små doser.
jag känner mig nöjd med mattan, det blev en härlig kontrast till allt det vita och svarta.
Så, ja vi får väl se hur länge det det får se ut så här ;)

Nu ska jag klä mig och sen ge mig iväg till Biltema för lite plastskivor.

Kram Kram

1 kommentar :

  1. jobb kommer å går, men riktiga vänner består ;)

    Vilket fint vardagsrum. Gillar det svart/vita med en stänk av fräscha blåa :)

    Gillar slagbordet..vart har ni köpt det? smart lösning i vardagsrummet.

    Sen..tror att gubbarna gör först och tänker sen hihihi...Kram

    SvaraRadera