Den som är den

Den som är den

söndag 25 november 2012

Hemmagjord "konst"

 
 
 
 
Medan mannen i huset snickrade satt damen i huset och målade. Preciiiis som jag vill ha det ;)
Dock, så nämnde jag väl att min sambo är lite otekniskt lagd av sig och flera gånger hörde jag honom muttra och hojta ifrån hallen "Du älskling! Den här är ju för fan felkonstruerad den!" "Älskling! Jag får nog ta och borra ett eget hål här!" " Så DÄR JA!... Men, vart ska den här skruven sitta nu då.. Du älskling, det blev några skruvar över!"
Varpå jag svarar allt eftersom "Jahaa, ja men gör så du babe! Nämen, vad konstigt! Vad duktig du är! Jasså blev det skruvar ÖVER, ja men då använder vi dem bara till annat sörru".
 
Jag får alltså bita hål i läppen för att inte skratta mig fördärvad!
 
Jahaa, "hemma konst" var det. Jag köpte 3 canvas för ett tag sedan som jag ville göra något enkelt med. Inget för avancerat utan något som man bara kunde byta ut efter humör och period.
 
Jag gjorde en som ska föreställa "paket lappar" med siffrorna 1-4 på, adventsinspirerat.
En annan gjorde jag ett peacemärke på. Nu syns det inte att det är volang runt så jag får förbättra det.
Och sist men inte minst, Vad vore en jul utan ett renhuvud?!
 
Nu kan ju inte jag rita ett renhuvud ifrån minne utan jag googlade fram ett för att överhuvudtaget se hur ett ser ut och sen var det bara att skissa. Jag är faktiskt mycket nöjd, för att bara vara söndag eftermiddagskonst :) 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar