Den som är den

Den som är den

lördag 17 november 2012

Det här med att vara vilsen i djungeln


Detta är stil nummer 1 som gör mig alldeles vimmelkantig. Hemma hos Philia ser det cleant, ombonat, vitt, ljust och modernt ut. Väldigt designorienterat skulle jag vilja beskriva det som.

Sen har vi ju den stil som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, men också den som legat där sedan ja ens började bry mig om vad inredning heter. Den lite mer lantliga stilen. Ohh, det gör ont bara av att skriva det. Men det är så fint tycker jag. Hemma hos Julia känns det vilosamt, ljust, fräscht, ocomplicerat och inspirerande.

Sist men inte minst så har vi henne, hon som fick mig att se fler vägar än 1 först, Helt Enkelt.
Hon leker med färger på ett sätt som får den som aldrig trodde den skulle ta in någon annan färg än vitt och grått i sitt hem att falla pladask, och med det har man uppgraderat sin inredningspalett.
 
 
Ja lite så är det för mig nu. Jag pratar såklart om inrednings djungeln.
Jag drar åt så många olika håll och jag vet inte vad jag vill. Jag är som ett barn som blir distraherad av allt blankt och fint. Eller är jag som en kråka då kanske....
Any who, Samma bloggar som ger mig sååå mcket inspiration till mitt egna hem gör mig också ambivalent haha. Allt är ju så fint och jag vill ha allt! Men, jag har också lärt mig efter att ha fått prova mig fram att det som ser bra ut på bild inte alls ger mig den där känslan jag är ute efter om jag själv skulle ha så. Konstigt. Jag måste lära mig att inte låta mig bländas av det som glimmar, jag måste försöka lista ut vad jag är jag i denna djupa djungel och göra något som representerar mig. Jag skulle kunna säga Henrik men det där ären tacksam sate det haha, han tycker i princip allt jag gör blir "skit snyggt". Stackarn har ingen smak alls :D

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar