Den som är den

Den som är den

lördag 10 november 2012

Besök och två nya tillskott

 

I torsdags kom mamma hit igen efter att ha varit hos min syster i Gävle ett par dagar och imorgon åker hon hem till Borås igen. Men hon kom med gåvor förstår ni, en Tassimo till mig och Henrik. De största kaffedrickarna som finns. (Det kan bli dyrt det här).

 
Vi käkade lite tacolasagne.
 
 
Efter maten var vi ju såklart tvugna att prova den nya kaffemaskinen och oh my god, hur ska jag kunna dricka vanligt bryggkaffe igen??! Det var som en kaffefestival i truten på mig!
 
Igår kom mamma och hämtade mig på jobbet och vi åkte hem för att dricka mer go kaffe och glåma på mer mer Småstadsliv. Vi averkade Ståstadsliv 2 i torsdags och kikade på Småstadsliv firar jul igår kväll.
Klockan 21.00 lämnade vi en kissblöt soffa och gjorde kväll.
Jag har väl aldrig varit så trött någon gång och inte mamma heller antar jag eftersom hon låg och snarkade 21.15.

Jag vaknade med ett leende idag, Henrik hade kommit hem obemärkt från sin jobbfest och låg tätt bredvid och sov.
Idag var dagen som vi skulle hämta vårat skåp. Äntligen!



Och SE!
Se så fiiiiin! Jag har längtat som en idiot och har såklart hunnit fundera på 100 ställen som det kan stå på och tillslut blev det tänkt att det skulle stå i vardagsrummet och bli ett tv-skåp, det vill säga tills vi kom till Vadstena Antik och såg ett annat skåp de fått in. 
Det var som gjort för att bli ett tv skåp. Så detta fick fint ta plats i köket och innehålla allt vårat porslin. 
Det blev ju så jävla bra! :)
 

Det sväljer en heel del saker. Perfekt för oss!
 
Ikväll blir det hemmagjorda hamburgare och slötid i soffan framför någon bra film. Det är den plan vi har och det känns helt okej för mig :)

1 kommentar :

  1. Men ååååh så fiiiiint :D hihi.

    Åh jag älskar ju tassel´n som hänger på också :P haha, vart har du hittat deeen ? ;)

    SvaraRadera