Den som är den

Den som är den

söndag 16 september 2012

Ett ny-gammalt bord





Hemmagjord tomatsoppa medan Henrik är iväg och tränar ett sväng. 
Jag sitter här vid ett ny gammalt bord. Igår slängde vi ihop ett bord av ett annat bord vi slängde ihop i vintras :) 

Det stod bara och samlade damm i förrådet och eftersom det var ett runt bord på en diameter av 1.8 m så var det rätt mycket virke som bara stod där till ingen nytta. 

Just nu vilar bordsskivan på ett par vita bockar. Men så är inte min vision. Jag måste bara läsa på lite mer om hur man bygger det jag vill bygga utan att det ramlar ihop som ett korthus vid middagstid ;) 

Hendrix Large Smart Technology™ Desk
(Bild lånad av Potterybarn)

Det här är min inspiration. Ett bänkliknande bord som känns så där rejält som det ser ut på bilden. 
Det är den där typen utav benkonstruktion jag är ute efter också. 
Snyggt! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar