Den som är den

Den som är den

onsdag 1 augusti 2012

Vardagslyx


Här står jag och hade någon slags föreläsning om diverse inköp och andra typer av utgifter och sa att det är banne mig skillnad på räkningar och skor. Henrik fick igår hem sin beställning från Zoovillage och han kunde inte vara gladare (haha) även män kan ;) De har tydligen någon super rea även där så, tips!

Jag försökte förklara att räkningar är en sak men att köpa sig lite kläder och ett par doser lite då och då det är banne mig vardagslyx det kan jag tycka, och sånt behöver man! =) Speciellt när allt man handlar är på rea liksom:)

Då tittar han upp från datorn med sina grön bruna och ögon helt allvarlig och säger till mig "Du är mitt vardagslyx" ...

Meeen åååh... sentimental som jag ändå är just nu blev det ett himlans hångelkalas efter dem vackra orden kan jag löva.


Idag när jag satt på bussen så hade jag en stund där jag kände mig så där in i benen lycklig, igen, en kort stund när det bara var jag och Henrik på landsortsbussen mellan Linköping och Borensberg, mitt ute i ingenstans med bara gröna och gula fält med faluröda ladugårdar att skåda. Solen skiner och jag hade precis innan vi möttes upp på bussen suttit på ett café vid stationen med en kopp kaffe och ett kollegieblock framför mig. Där jag bara satt och kluddrade ner sådant som gör mig glad och pirrig, saker jag (tror att jag) ska göra. Men det gör mig så lycklig för stunden so what tha heck, låt mig tro det då! :)

Där satt vi nu, jag efter en jobbig första dag på jobbet, och det enda jag ville var att få hålla Henrik i handen en stund och vila mot hans axel. Han är min klippa, det enda som känns riktigt så där "200 årig ek" jordad och pålitlig. En hand från han är allt jag behöver och då är jag hemma...


Nu kommer snart Sabrina hit igen :) Hon var alltså sugen på en andra runda och skrev imorse att hon ville komma. Jaaa, men det är bara att komma det! :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar