Den som är den

Den som är den

torsdag 23 augusti 2012

Marrakech


 

Bild 2: hamngatan
Bild 3: modesto
 
 
Jag får mitt innerliga sug att vilja göra något eget när jag ser det här. Jag är en skadad, dkadad individ och när jag ser något jag tycker är så där iiiiiinnerligt fint tänker jag instinktivt och direkt, hmm.. hur kan jag göra något liknande själv ... hmmm *gnuggar hakan*.
 
Det fanns en period då jag skrev på saker, och om jag får säga det själv rätt så ok dessutom.
Undrar om man är lika stadig på hand om man skulle försöka ge sig på porslin och mönster också.... hmmm *gnuggar hakan* ;)
 
Jag gillar det orientaliska, absolut. Men är det något som jag alltid gillat och antagligen nu då det lider mot höst och vinter så är det just samiskt tryck och mönster. Det känns orientaliskt i och med att det innehåller så mycket färg, fastän det är väldigt nordiskt och det gillar vi nordbor, nordiskt med en liiiiiiiiiiiten, liten gnutta färg.
 
Så ja, varför inte slänga in lite same i inredningen liksom. Va, var det någon som sa att det redan gjorts..  äsch inte gör "dänåellä" som vi skulle ha sagt uppe i Gävle=)
 
Nu ska jag åka hem till min kärlek.
Hörs senare.
Pöss 
 
Det tåls att prova, mot Panduro!!!
 

1 kommentar :

  1. jag älskar det orientaliska och indiska butiken..love ;)

    Om du får för dig att göra själv och känner för att sälja...tänk på moster :)
    Kram

    SvaraRadera