Den som är den

Den som är den

tisdag 29 juli 2014

Något nytt - något gott - något roligt & något tragiskt


Hej fina ! :))


Hur mår ni idag? 

Svettas, flämtar som hundar i en varm bil... japp, me to!
Men vad gör det om 100 år. 

I brist på såå mycket annat så kastar jag in ett par mobilbilder från helgen.

Det var barnhelg i helgen och det betyder bada och glass i min värld och bada fick dom så de teg och glass tills de storknade. 



Ser ni vad trött Noelia är i bakgrunden? :)
wait for it...







Boom! Där slocknade hon... i väskan.
Jag skrattade helt hysteriskt och knäppte säkert 30 bilder på den sovande ungen med huvudet i väskan.


Har ni varit på Smultronstället någon gång? Det som ligger i Söderköping i Östergötland och som kanske har 30 st som bor där på heltid men som har minst 3'000000 turister varje sommar ;D


Om inte, åk dit! :)
Jag fick ner en Mary Poppins so bestod av 99% polkagris och jeevlar vad gott det var!



Kvällarna som då är vuxentid och "på tumanhand tid" bestod av mig och en dator + Henrik och en dator. Tragiskt men sant. Vi har svurit att detta inte får fortsätta och har gjort upp några regler som vi ska leva efter hädanefter.


En sänggavel som kom med fel mönster, men det är Okej - göra om och göra rätt bara.
Vad det egentligen ska vara för mönster visar jag sen när är det är klart ;)

Detta är alltså ett fodral som du ska kunna trä över din mjuka sänggavel. 
Förnyelse förnöjer var det någon som sa. 
Sen är ju jag en ambivalent funktionalist också och ibland går jag igång på funktion medan jag andra gånger går igång på estetik. Den här är enligt mig lite utav varje. Den är mjuk, snygg (kommer att bli snyggare mer rätt mönster), mjuk och avtagbar - vilket betyder att man kan byta färg och man kan tvätta den. 
Tadaa =)

Nu diggar jag stoppade gavlar som vem som helst, absolut, men jag gillar inte när det blir så där definitivt som det blir med en sådan gavel. Du är fast med ditt tyg och det är förmodligen inte det lättaste att tvätta heller. 


Nu ska jag gå och smälla i mig lite varm blåbärspaj med kall vaniljsås. Sen ska jag och Herr Johansson åka och handla inför veckan kalasande. 

Det finns ju en viss mister som blir 30 år på söndag :)) 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar