Den som är den

Den som är den

tisdag 1 juli 2014

Lozec för känslor


Babyorangutan

Jag just nu, stämningsmässigt iaf :)

Ibland, fastän ingenting har hänt egentligen, fylls jag av ett välbehag som lägger sig som Lozec över alla känslor. Gör allt mjukt och behagligt. Idag är en sådan dag. Jag sitter på kontoret och är rätt nöjd med livet ändå. 

Jag ser framemot vad som komma skall och jag är glad över det som är. Tänk om alla dagar kunde vara så här. 


Igår gjorde jag något som av personlig vikt vägde jätte, jätte tungt. Jag hade ett säljsamtal med en utav de som vi (Jag och Sofie) vill ha som samarbetspartners. Det för mig är så stort att jag var tvungen att gråta en skvätt efteråt. Jag är hon med all slags "stå framför, sälja något, prata högt inför" fobier som finns.  

Mantra, vad är det värsta som kan hända. Det är skönt sen när du gjort det. Provar man inte får man inget. Våga mer än du törs.
Ja ni vet, de gamla klyschorna. Men klyschor är ju klyschor av en anledning så visst finns det en sanning där. 


Så, idag njuter jag av att ha vågat tagit ett steg emot mina mål och klappar mig försiktigt på huvudet då jag varje dag nu gör något som spräcker den negativa bild jag har av mig själv.



Jag är min egen lyckas smed.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar