Den som är den

Den som är den

fredag 13 juni 2014

Vardagsrum - Chhatwal and Jonsson & glasbordet



Men hur snygg är inte kudden från Lagerhaus då?! Väldigt House Doctor av dem ;) 


På ett vardagsrumsbord som tog alldeles för lång tid att tillverka. Blev lovad 3 veckor, det tog 3 månader och det var aaabsolut inte Ok, och det skrev jag banne mig i ett bestämt mejl till dem också. 
Sen skickade jag dit Henrik för att hämta det när det väl blev klart. 
Jag är den där som är kaxig på håll ja'.


Nu ska jag bara bestämma mig för om det ska vara "stål", vitt, svart. mässing eller kopparfärgat. Jag försöker känna av vad rummet säger, men fanskapet och jag pratar ju inte samma språk. Den varmpratar medan jag kallpratar. 
Jag har en teori förstår ni. Jag har förstått att jag är en "kall" människa, alltså att min hudton och hela mitt yttre drar åt det kalla hållet. Det betyder i färgspråk att jag passar i kalla toner. Ex. silver om man ska välja mellan guld och silver. Askblond istället för guldblond osv. 


KAN det vara så att jag försöker få interiören att gå ihop med min exteriör, att det på någotvis är kopplat till vad jag mår bäst utav, ett hem som alltså kompletterar mig och framhäver mina bästa drag?! 

Undrar vad Henrik går åt för håll, det måste jag kolla. Stackarn, han bara hänger med i mitt vansinneståg han, men lika glá för de är han.



I bakgrunden skymtar min första Chhatwal & Jonsson kudde. Köpt på Esq i Linköping. Härmed en utav mina favoritbutiker. Den och 200 m2 som också ligger i Linköping bara ett par steg ifrån Esq.
Det är min gata nu det, det är där jag går, det är där ni finner mig. Gatuflickan.. ? 
Nä, det där låter fel



Jahaapp,
idag kommer barnen igen. En helg när hela Motala svämmar över med cyklister och cyklistbarn och cyklistsambos. Det finns inte en yta över åt någon på fyra hjul om jag säger så. 

Så, what to do med två barn? Om flickan får välja skulle hon titta på tv hela, hela, hela daaaagen samtidigt som hon hade alla sina leksaker med sig i soffan och sin "padda" i knäet. 
Men så kan vi ju inte ha det säger vi och fnular på vad vi skulle kunna hitta på. Badet är stängt för att det just nu är säsong för utebad. Vart då undrar jag, i Barcelona?! Inte fan äre det i Motala inte, det kan jag lova. Kanske roas dom av att gå till slussen som bara ligger några stenkast bort och kolla på alla stora båtar, och äta glass förstås. 

Det här med barn alltså ;) Hatten av till er som gör detta på heltid eller halvtid, beroende på hur situationen ser ut. Vi gör det på kvartstid om ens, tiominuterstid kanske.

Hur som så fascineras jag utav föräldrars engagemang och fantasi. Ni förstår jag är noooooooooooooooll intresserad av att göra allt det där just nu och får som små olustrysningar när jag tänker på sådant som dagishämtning efter arbete och aktivitet av något slag innan läggdags. Inget barn i världen skulle vilja ha mig till sin mamma efter arbetstid, det kan jag lova er. Jag är grinig, hungrig och trött. Jag är ju för fan som ett barn själv, så jag har fullt upp med mig själv ett tag till tror jag.
Ja, och den andre, han där hemma ;)



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar