Den som är den

Den som är den

tisdag 24 juni 2014

Dagens tankar




Jag hade en känsla när jag var liten och växte upp att jag var stark, att jag var så stark att jag kunde klara av allt och alla. 

jag var aldrig rädd för något, möjligen blyg men aldrig rädd. Det var fan tåga i mig då på den tiden, härdad och armerad med kevlar. 

Sen växte jag upp och har så många år av min vuxna tid fokuserat på fel saker, känt mig underlägsen och nästan besegrad. 

Alla människor har sitt botten, alla hamnar inte alltid där, men om man gör det och ni som gjort det vet vilken lång jäkla väg det är upp tillbaka. Man tappar lite av sig själv, något jag är rödd för att jag aldrig kommer att få tillbaka. 

Är det något som jag aldrig var förr men som jag är nu och det retar mig något så grönjäkligt, så är det de faktum att jag numera bryr mig alldeles för mycket om vad andra människor tänker om mig och tycker om det jag gör och säger. 



Hur hittar man tillbaka till sig själv efter en svår period, gör man någonsin det eller är detta det nya jag, fastän bara med nya och fler lager.

Det gör mig sorglig ibland när jag tänker på det, jag saknar mig själv hur konstigt det än må låta. Och tragiskt att jag som 28 år sitter och idealiserar mig själv som 14 åring. 

Men som sagt, det var tåga i mig då. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar