Den som är den

Den som är den

måndag 19 maj 2014

En dansk idyll - Cool country



Nu har ju jag lämnat den lantliga eran bakom mig. Men... 


den danska lantliga stilen är ju något att dreggla över. Let me tell you. 


Oavsett om man bor i lägenhet, hus eller bara har en stuga så finns det något så fantastiskt smart med denna stil att jag knappt finner ord. 


Bestlite lampan. Danskarnas bästa vän. Och numera våran med;)


Mer bestlite. Se så förbannat snyggt det är med den vita basen tillsammans de lantliga detaljerna såsom golvet, hyllorna och skåpsluckorna och de svart/bruna kontrasterna. 


För mer bilder och mer inspiration klicka här 

"Öglan" stolar från Thonet och blåvitt porslin. Det är som en godispåse FYLLD med bara de godaste utav godisar. Saltlakrits, choklad, och fruktgodisar :)

De är inredningsgenier där borta!!!


Busy week. 

Denna vecka blir en viktig vecka, så jag håller mer eller mindre på att går in i mig själv för att hämta kraft ur någon outtömd källa långt där inne och förhoppningsvis räcker det. 


Jag tänkte på en sak häromdagen, det slog mig att jag alltså måste avsätta tid varje dag för att få drömma. 
Visst låter det konstigt?! Men det är så.. dessa veckor eller månader faktiskt har jag haft något att göra non-stop hela dagarna, från det att jag vaknar tills att jag ramlar i säng och somnar på väg ner. 
Nog för att jag känner mig fullständigt tillfreds med att ha många järn i elden, kreativt sett, men jag har också känt en saknad efter att "samtala" med mig själv. Alltså jag har saknat att bara få gå in i mig på ett sätt bara en fisk kan göra. Det är som att dyka ner i havet och hämta andan på ett sätt. Där samlar jag min kraft, ur mina drömmar. 

Så hur jäkla upptagen jag än må vara och bli så har jag lovat att ge mig själv en stund på dagen där jag bara sitter och drömmer och låter alla de tankar och idéer som fått vänta strömma igenom.


Nu? Ja nu tänker jag återvända till mitt anteckningsblock.... ghaaaaa...

Ha en fin start på veckan :)

Kraaam

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar