Den som är den

Den som är den

måndag 14 april 2014

En snabb efterrätt



Igår kände jag för första gången på evigheter att det hade varit gott med lite efterrätt. Eftersom jag och Henrik har satt ett totalförbud på "mys" här hemma de närmaste veckorna så fick vi improvisera. Nu tycker jag så här i efterhand att vi nog bara kallade en gris för något annat och att vi visste käkade onyttigt. Meen vi väljer att blunda för den här gången. 

Jag gjorde någon egen variant av fruktcoctail och grädde med en tvist 


mmm, vilka utsökt suddiga kort. Jag som älskar när skärpan inte är med och korten ser ut som något katten hostat upp. Det är det bästa!


Recept för den som önskar :)

Valfri frukt. Jag använde banan, apelsin och kärnfria vindruvor.
200 g smällt vitchoklad
2 dl vispad grädde


I botten av glaset hällde jag en matsked choklad innan jag stoppade i frukten och den övriga chokladen vände jag försiktigt ner i den vispade grädden. Några klickar ovanpå frukten sen är det bara att äta. 

Skit gott!


Om jag gör om den så tror jag att jag ska prova att ha mörk choklad den gången och använda lite för att riva ovanpå med, av estetiska skäl of course ;) 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar