Den som är den

Den som är den

fredag 21 mars 2014

Sängkappa till kontinentalsäng



Jag sydde en sängkappa till vår kontinentalsäng häromdagen då det inte verkar säljas så många utav den varianten just nu. Det finns, men då kostar det därefter också. 
Jag hade bara det här tyget hemma som var i passande storlek och vitt känns hör och häpna en aning tråkigt. 
MEN, det är alltid ett säkert kort och kan gott få vara kvar tills den där aha upplevelsen infinner sig och jag exakt vet vad vi ska ha. 



Jag är löjligt förtjust i vår sänggavel som jag gjorde för ett par veckor sedan. 
Jag har ju skrivit tidigare att vårat hem hade sett ut på ett helt annat sätt, i alla rum faktiskt, om det inte vore för att vi hyr och inte vill slänga pengar på något vi inte får tillbaka eller bor med speciellt länge. 
Då är den här sänggaveln ett ypperligt substitut för en färgad eller mönstrad vägg. 

Jag sitter redan och funderar på vad jag skulle kunna ha som ombyte då jag är nördigt förälskad i dova och smutsiga färger a la Beach House eller Mille Notti. Dov lavendel eller dov petroleum typ. 

Ja vi fåt se vad det blir. Inatt drömde jag i alla fall att vi målade om väggarna i sovrummet (inte detta dock, ett annat sovrum, ett hittepå sovrum) i ljus, ljus blå färg. Och alla snickerier så som lister och dörr/fönsterkarmar målats i den vitaste av vit med högglans 80, Det var såååå fint. 
Är det några rum som faktiskt kan få sig en färg i framtida hem så är det just sovrummen och hallen. 
Friskt och fresht är min melodi det.

Snart åker vi och hämtar barnen också och här blir det nog lite kalas imorgon då Noelia fyller år på söndag. 

Jag önskar er alla en FABtastisk helg! ;) 

Kramis



1 kommentar :