Den som är den

Den som är den

onsdag 12 mars 2014

En födelsedag, ett hem i ljus, blommor & tårar



Ja så var dessa dagar över. Jag har hunnit storstädat, bakat, möblerat, målat, byggt, stressa halvt ihjäl mig och i måndags kom Sofie hit. Min fina fina underbara vän. Med sig hade hon tulpaner, mintchoklad och present. En krrrrrrispig vit skjorta :) och ett par skor som måste bytas ut då de var lite för små.  


Blommor som kom med blommogram och som fungerar som en färginjektion till mitt annars ganska färglösa kök. 

Vi satt uppe till klockan tolv alla gånger och bara pratade och pratade. åt mat, drack läsk och ostbågar och pratade lite mer. Sen fick vi ge oss och vi knöt oss. 

Sen kom tisdagen och jag väcktes av Henrik som kom med frukost på sängen till mig :) Så där satt vi en bra stund och åt innan han var tvungen att trampa till jobbet och då klev jag upp. Efter en stund kom även Soffipropp och hon knölade i sig lite frukost hon med innan vi svirade om och åkte in till Linköping för lite stros och lunch. 

20140311-152731.jpg

Snygging!

20140311-152719.jpg

Årets första uteserveringslunch. En utav mååååååånga fler. Vi satt där länge och väl och bara gassade oss i solen och glåmade på torgfolket.


När vi var mätta och belåtna drog vi vidare mot Esq för shopping och där hittade jag dessa sugrör till mig själv :) 39 kr kostade ett rör med sugrör och det jag gillade mest med dom är att de varken är rosa, mintgröna eller svarta utan gråa.


Så kom kvällen och Henriks mamma och pappa kom förbi på lite mat och med sig hade dem en fångst med blommor och ett kuvert med slantar. De vet att jag är en tjej med en specifik smak och har nog ännu inte känt att de vågar sig på att köpa något till mig, så där på chans :) Så de visar att de kommer ihåg mig och vill ge mig något som jag verkligen vill ha genom en slant och det är jag mer än tacksam för. 

Det blev en tidig kväll igår, en kväll där vi försökte duka fram med gott och glo på film men det inte gick. 
Det gick bara inte! Det tog stopp!

Utvilade satt vi mittemot varandra idag vid frukosten och pratade ikapp igen, så som bara vi kan göra. Vansinnigt vad vi kan prata.
Efter frullen drog vi på oss gå skorna och gav oss ut på lååååång promenad i solen längs med Göta kanal och med Motala ström på andra sidan, in mot stan och hamnen. In till torget och alla solsugna människor och där lunchade vi innan vi kom på att klockan var mycket och att hon nog var tvungen att åka.


Nu har hon åkt för ett tag sedan och känslan av vemod tynger. Jag går omkring och känner mig som en främling här hemma då energierna av en annan person hänger kvar. Man fattar verkligen inte hur mycket man saknar någon eller något förrän man fått och förlorat det. Nu har inte jag förlorat Sofie eller mina vänner men på ett sätt och vis förlorade jag den gemenskap jag har med mina vänner den dagen jag flyttade ner hit. 

Såå, jag satte mig ner på en stol i köket och grät en skvätt när hon åkte. Usch. det känns verkligen i hjärtat nu och jag sitter och räknar minutrarna tills Henrik är hemma igen.

Ja det var mina dagar det, dagar av goda vänner, god mat, gott sällskap, gott humör och en födelsedag :) 

Ha en fin onsdag fina Ni! 

Kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar