Den som är den

Den som är den

måndag 3 mars 2014

Blommigt på gaveln


Igår efter att vi kom hem från det stora varuhuset, där vi inte var ensamma kan jag meddela, så fick jag ett ryck med den mdf skiva som har legat och ropat på mig i några veckor.


Jag köpte ett tyg som jag klämt på många gånger, ett grovt och blåblommigt tyg som påminner om en tapet som jag kikat på förr. 

Nu är det ju så att vi bor i hyresrätt som ni vet vid detta lag vet och jag vill inte lägga ner alldeles för mycket pengar på att rusta upp, inte mer än att smaska på lite vit färg iaf. Men en fondvägg i sovrummet har alltid lockat mig så istället för att tapetsera gjorde jag en sänggavel med mönster.


Mdf skiva 160x85 cm, 6 st dunkuddar och tyg.


En RIBBA fotoram fick följa med hem och en bild ur tidningen Styleby fick pryda den. 

Snygg! ;)


Ja, förutom lite små fix med gaveln, då häftstiften tog slut innan jag hann häfta allt i bak så är det väl så gott som färdigt. 


Idag fortsätter studierna och sen om jag får tummen ur så skulle jag vilja baka lite och ha i frysen. Det finns ju en viss en som fyller år denna månad ;)


Ha en fantastisk start på veckan!

Kram

2 kommentarer :

  1. men tack finaste !!!

    ÅH din påhittiga jäkla fixarfrasse ! dedär blev ju huuuur fint somhelst !! :D du är så duktig !!!!
    jag ringer imorgon, runt 08.30 vettja, så kan vi babbla lite :D PUUUSS !!

    SvaraRadera
  2. Vad heter tyget!!?

    SvaraRadera