Den som är den

Den som är den

lördag 1 mars 2014

Återvinningens dag idag - Sänggavel



Ibland går jag igenom bildbiblioteket och bara går igenom alla bilder som man så snabbt glömmer bort.

Denna expempelvis, den hade jag totalt glömt bort. Den här bilden togs när rummet var nymålat och vi precis hade fått hem våran nya säng. 

Att jag ville visa den här bilden va för att visa hur man på ett enkelt och billigt sätt kan fuska sig till en mjuk sänggavel. 

Den på bilden är faktiskt en bäddmadrass på 120 cm från Ikea
Att bara ställa den bakom sägen går inte för då viker den ner sig så det jag gjorde vad att öppna den (det finns en dragkedja runt hela) och i varje hörn ställde jag två stycken stålrör som i detta fall var Ikeas billigaste gardinstänger. 
Sen drar du ihop paketet och ställer det bakom sängen :) 

Funkade jätte bra :) 


Fick in lite pynt:) 
En sönderklippt krukväxt från Ikea fick fungera som en liten blomfångst.


Så ja, det är ju bara fantasin som sätter gränser egentligen. 

Stor kram

1 kommentar :

  1. Åh så fint sovrum!! Och sänggaveln var ett jättebra tips. Som jag håller på att leda ideér och den här var ju superenkel och snygg! Men vi har grå vägg så kanske kan klä i den i vitt typ... något att fundera på:)
    Hoppas du har en fin och mysig helg!! Kram!!

    SvaraRadera