Den som är den

Den som är den

fredag 14 mars 2014

Arte Limited - Tavlor


'Eva'. Giclée Konsttryck av Sonia Hensler

Jag förälskar mig all over igen varje gång jag besöker Arte Limited. Vilka vackra, sagolika och speciella bilder de säljer. Jag vill bort från det grafiska och de svart/vita kontrasterna vad gäller tavlor.

Något som denna donna skulle ju vara något som mjukade upp en grafisk, svart och vit inredning och göra att det kändes med spännande. 

'Untitled'. Giclée Konsttryck av Lisa Billvik

Lisa Billvik, en stor favorit!

'Untitled XII'. Giclée Konsttryck av Judith van den Hoek

'In bloom'. Giclée Konsttryck av Erica Calardo

Fantastiska bilder!

Det kommer att bli ett par tavlor härifrån, så mycket vet jag. 
Nu är ju frågan, what to buy, what to buy?! :) 

'This Hierarchy'. Giclée Konsttryck av Anne Angelshaug

Jag har nog blivit galen, men jag kan inte titta mig mätt på den här. Den tilltalar 10 åringen i mig som gömde sig i sagovärldar och i flera timmar kunde titta på filmer som Askungen, Snövit och Den oändliga historien. Magiskt.
Jag var ett barn som älskade trollskogar och allt som var mystiskt och den här tavlan kittlar den nerven hos mig som fortfarande dras åt det hållet.


Ja, om ni nu inte varit där inne och skrotat runt uppmanar jag er att göra det ;)

1 kommentar :

  1. Om du gillar trollskogar ska du kolla in den här illustratören: http://pennspar.se/

    SvaraRadera