Den som är den

Den som är den

fredag 21 februari 2014

Vägglampa & vredesutbrott



Den här lilla gobiten hade ju meeeeeeeeeer än gärna fått pryda en utav våra skabbiga hyresväggar här hemma. 

Jo, det är där jag är nu. Henrik har minsann fått höra de senaste dagarna just hur mycket jag avskyr denna lägenhet. Och medan jag står där och förklarar att jag får fysiska reaktioner på hemmet så springer jag även omkring och visar honom alla fel jag hittat. Jag förklarar även någon gång mitt under min one man show att jag blivit klaustrofobisk och tror att jag ska dö för att lägenheten med sina äckliga golv och spybeige tapeter kväver mig. 
Det hela är över på 5 minuter och det är då jag som oftast släpar iväg mig själv som Smeagol och googlar fram bilder på sekelskifteslägenheter och väser fram " myyy prrrecious".

Men någon gång, nååågon gång ska jag bo i en sekelskifteslägenhet. En luftig, ljus, pampig och lyxig våning och där, ja där hade Poul Henningsens PH vägglampa gärna fått pryda en vägg. Aaaah a girl can dream can't she.

Här har vi precis avnjutit tacopaj som Henrik tillagade medan jag byggde bord. Jag måste ju älska hur vi bara krossar de klassiska stereotyperna här hemma haha. 

Men jag skulle inte lita på honom med en hammare om så min sekelskifteslägenhet hängde på det ;)
Henrik har förflyttat sig upp och kollar på bandy och medan skruvdragaren laddar tänker jag joina honom tror jag. Senare får det nog bli lite snask och en bra rulle :) 


Hoppas att ni har en fiiin fredag!? 

Kramis

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar