Den som är den

Den som är den

söndag 23 februari 2014

Frukosten och magkatarr



Frukosten, när båda är hemma och vi kan sitta och äta i lugn och ro och planera livet och iaf dagen ihop. Det är nog det bästa det. Det är ju så förbenat tråkigt att äta själv. Oftast blir det till Jims värld i soffan eller på stående fot medan jag bläddrar i tidningen. 


Nybakat bröd hör liksom helgen till på något sätt. Nu brukar ju inte jag baka men Henrik brukar sno förbi Lilla Hembageriet och köpa med sig massa nybakat medan jag snor på här hemma.
Lyx.


En annan lyxig sak i min mening är att få dricka den här juicen som kostar typ 7 dubloner för 3 cl. 
Men det är den värd! :)


Hej hopp!
Idag kom jag hem från Linköping efter att ha varit där inne och umgåtts ett tag, fortsatte med bordet som ska vara färdigt att levereras imorgon. Det är ett litet bord denna gång, 80x80 cm stort.

Vi har precis svullat i oss en varsin OS-söndagspizza och Henrik ska åka iväg med cykeln för att få den lagad. När han kommer hem ska vi snöra på oss gåskorna och ge oss ut på promenad. Inte för någon viktgång utan en skönt att komma ut och få frisk luft gång :)

Seeeen om tiden finns och orken inte tryter ska jag försöka se om jag inte kan påbörja vårat bord också. Jag fick hem benen från snickeriet häromdagen. Ett par svarvade härliga ben som jag bara ääälskar att gå förbi och smeka ;)

Att vi käkade pizza idag förresten var väl inte det smartaste draget jag dragit då jag vaknade av en fruktansvärd smärta vid 04.00 tiden i morse och inte kunde somna om.
Det kändes som om magen stod i lågor, som att det brann inuti mig. Det var längesedan min katarr gjorde något väsen av sig och nu kom den tillbaka med besked.
Får vara extra försiktig nu framöver så lugnar nog det där ner sig också.

Nej, bordsbygge var det!

Kramen


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar