Den som är den

Den som är den

lördag 4 januari 2014

Moodboard - Kök


(Uppdatering: jag bytte lampan som var en Örsjö, Minipoint från Länna Möbler till en Belid sway från dahlselektriska).

Först och främst; GHAAAA vad det ska strula då. Jag vet inte varför bakgrunden i bilden blir grå och melerad när jag laddar upp den på bloggen, för i Picasa ser den inte ut så. 

Typiskt. 

Men iaf, ett moodboard till köket. Det här är känslan jag vill åt i köket. Ljust, enkelt utan att bli tråkigt eller stramt. En perfekt bas för att bara ta bort och addera för att ändra känslan. Tidlöst, klassiskt och elegant.


Nu sitter jag här och kollar på Rambo 1 genom fingrarna. Det är jevlar vad det skjuts och hålls på. Jag mår illa av sånt här men vad gör man inte för den andre hälften. 
Så jag sitter här. Svär över picasa, sippar på varmt kaffe och molar apelsinkrokant medan jag sneglar mot tv.n och tänker happy thoughts.

Ikväll har vi ätit gott må ni tro. Fläskfilé och gorgonzolagryta med ris. 
Så simpelt recept men något så grönjäkligt gott. 

Man fräser champinjoner först som du sen tar bort för att fräsa på fläskfilen som du kryddar med grillkrydda. Beroende på hur mycket filé du använder häller du sen i grädde och låter koka upp. Riv i 40g gorgonzolaost och låt puttra i 15 min till, häv i champinjonerna igen. Här kan du passa på att koka upp riset också. 

Sen är det bara att servera.
GoooOtt :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar