Den som är den

Den som är den

söndag 12 januari 2014

Badhus & Ljus



Idag styrde vi bilen mot badhuset då Henrik ändå skulle iväg på fotbollsträning. Dagen igår bjöd inte på mer än "skruttkläder" och en "skrutta hemma dag". Jag byggde lite mer på ett bord som ska vara klart nästa vecka åt en kund och barnen satt med sina paddor de fått i julklapp. Rätt skönt de med lär jag erkänna. 

Annars brukar jag vara den som styr upp och vill gärna kontrollera det mesta i aktivitetsväg och matväg innan och gud nåde den som har en annan vilja. 
HAHAA


Så badhuset alltså. Jag och de små.
Jag sitter gärna vid sidan av och kollar på, övervakar och sippar på kaffe. Den sortens kvinna är jag. HAr aldrig varit lekmoster och kommer förmodligen aldrig bli. Det händer att jag kliver i emellanåt bara för att klappa lite och höra om allt är bra men sen går jag upp och sätter mig på tronen igen. 

Det där tar jag med mig från min egna barndom faktiskt, då jag och min syster var iväg till våran stödfamilj. Perra skjutsade oss till badhuset och åkte sedan hem och fejjade med sitt och Lena satt påklädd med en termos med fika till oss alla och kollade på. 

Det var en trygghet att hon tittade och hejade på medan vi gjorde vårat så det är väl kanske det jag vill förmedla till dem här. En känsla av trygghet och stabilitet.



Hemma möttes jag av ett ljus jag inte sett sedan i våras förra året och tjoffs satt jag igång och knäppte av några rundor med kameran innan ljuset försvann. 
V.i.l.k.e.n fröjd!

Så nu har jag väl iaf ett litet förråd med "om inspirationen eller ljuset tryter kan jag använda dessa" kort.

Nu står maten på spisen och det ska serveras hemma gjorda köttbullar, hemmagjord potatismos och gräddsås från påse ;)


Hoppas att ni har en fantastisk söndag!?

Kramen  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar