Den som är den

Den som är den

söndag 8 december 2013

Några pics från ett vinterljust sovrum



Japp, vinterljust var det ja och jag bara myser innifrån och ut!
Det är verkligen en fjöjd att få vakna i ett ljust och frescht sovrum. För det är var ljuset betyder för mig, en känsla av fräschet.

Jag vill storstäda med original Ajax (ni vet med den röda korken), vädra, skaka alla täcken och kuddar, gå barfota, placera snittblommor runtomkring lägenheten, tända ljus och dricka kanelkaffe. Det är helt bavänt, i know. Men detta är ett resultat utav den murriga hösten som jag alltid går all in i och gör en helomvändning och börjar burra in mig och murra till det inomhus.
Två saker jag hatar, burr och murr! ;)


Nej jag vill ha det lätt och frescht även på vintern. Skillnaden är bara dofterna och de tända ljusen på kvällarna.


Jag har även upptäckt att jag, trots avgudning och tråning över diverse bilder, inte känner att lärkträdar är för mig. Man blir ibland förblindad av alla superinspirerande bilder som finns och får för sig att "de där vill ju jag också ha" tills man har det och upptäcker att det inte alls var så mycket jag.


Nu är jag och pillar på detaljnivå av ytligheter, men det är skönt att få göra det ibland. Det är inte att mitt liv inte innehåller tillräckligt med kaos och icke i-lands relaterande saker. Tvärtom, jag tycker att det BARA innehåller det så ibland kan det få vara skönt att få släppa allt det och fokusera på det faktum att jag har lärkkvistar i mitt sovrum och att jag nog faktiskt inte gillar det.
För mycket burr och murr helt enkelt ;) 


Stor kram
Emma

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar