Den som är den

Den som är den

onsdag 11 december 2013

Doft av barndom & bästa smörgåsen



Wasas kanelknäcke är ju smörgåsgodis det och med några skivor gräddost blir det morgonfest :)


Sen har vi alla hyacinterna som slår ut nu lite varstans och sprider barndomsdofter. Ja en lunga full av hyacint och jag är tillbaka till små åren då man knappt fyllt 10 och julen fortfarande var så där magisk och förväntansfull. När man gick upp tidigt, tidigt och skrotade omkring i ett ljummet, varmgult hem som doftade hyacint och i mitt fall också Ajax. (min mamma var lite utav ett renlighetsfreak och storstädade varje dag). 

Det var tider det och jag antar att man ännu en gång kommer att få känna av den där varma, luddiga, 
tröstande och hoppfulla tiden igen när man får egna barn.

Apropå egna barn .... nä, jag berättar om det i ett inlägg senare, nu måste jag ut och rasta mig själv i någon timme ;) 

Vi hörs senare! 

PÖSS

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar