Den som är den

Den som är den

tisdag 8 oktober 2013

En vidrig natt





Inatt var en vidrig natt. Jag tog med mig datorn till sängen i hopp om att somna till något avsnitt av Real housewives of Beverly Hills, men planen gick i baklås. Jag hade två saker som jobbade emot mig, ett: jag är inbillningssjuk, mörkrädd och jag tror på spöken. Överallt hörde jag ”nya” ljud och vid ett tillfälle fick jag för mig att jag hörde något från vinden. Två; dem där brudarna är gaaaaalna, alltså spritt språngandes från vettet och underhållningsnivån är skyhög. Drrraaaamaaa ;) Hur ska jag kunna somna från det? Omöjligt!

Jag förstod vad jag hade att göra med när klockan var circus tre på natten och ögonen blödde av trötthet men hjärnan var pigg och allert som om det gällde krig och jag hade första vakten. Så, jag beslöt mig för att inte kämpa emot utan ge med och sova först vid soluppgång. Och vilken befrielse det var när jag såg himlen skifta från nattsvart till mörkblå och nattens slöja lyftes från rummet. Helt plötsligt såg det inte lika läskigt ut längre och jag kunde äntligen gå och kissa. 

Sen somnade jag som om någon gett mig något menat för elefanter. Jag har sovit som ett jäkla as och besitter nu en spänningshuvudvärk som jag har som plan att försöka gå bort. Jag tror att jag ska bort till hagen och umgås med mina fluffiga vänner.


Hörs sen. Kramis
Emma

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar