Den som är den

Den som är den

torsdag 12 september 2013

Negativitet, vilsenhet och livsval

Ja hörni, det har pågått länge, jag har nämnt det x antal gånger förr men det tycks inte få ett slut, det tycks inte landa. Det här virrvarret av känslor som har lämnat min kropp och som yr i luften. Det lämnar en känsla av tomhet, vilsenhet och vemod. Jag är van att vara på ett visst sätt och har alltid haft ett väldigt speciellt och utmärkande sätt att vara på, det bara var så, nästan som ett kännemärke. Jag har varit full av energi, livsglad, full av goda idéer och såg det roliga och mysiga i allt. Jag njöt av livet på ett sätt som nästan var syndigt. Iallafall känslomässigt och utan att ha ett extravagant levnadssätt. Jag jobbar på det, jag jobbar med mig själv varje dag, rannsakar mig själv om vart det klämmer, vad som saknas och vad som måste bort. Sakta, sakta styr jag mig mot det mål som jag tror så småningom gör att mina känslor landar mjukt i min energitörstande kropp igen. Jag längtar till att bara kunna känna glädje över det lilla igen. Glädje över tvåsamheten, matlagningen, hemmet, hösten, mathandlingen, promenaderna, fika med en kärlek, fredagar.. en chokladkaka, en god tidning, att krypa in i en mjuk pyjamas efter en välbehövlig kvällsdusch, en bra serie, en resa till en god vän. Ja, det känns inte för mycket begärt... det är ju inte Fendi väskor och Rolex klockor jag önskar mig liksom.

Om mindre än en vecka drar min utbildning igång, utbildningen som förhoppningsvis gör mig till certifierad inredare. I can't wait :) Under tiden för att få pyssla med det jag ändå alltid pysslar med och för att dryga ut kassan lite funderar jag på att sälja för Zelected by Houze, det tror jag skulle vara super kul faktiskt. Det ger mig en chans att komma hemifrån, träffa andra människor, få göra sig i ordning, damma av personligheten och sätta den på test igen. Ja, jag tror att det kan bli rätt skoj.

Det kommer nog dessutom vara rätt dåligt med kort härinne då min kamera fått för sig att dö. Försökte med några återupplivningsförsök men det var förgäves, det var försent... time of death 15:06 2013-09-07 :(


Trots detta dystra inlägg hoppas jag att ni har en förträfflig torsdag :)


Varm kram
Emma

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar