Den som är den

Den som är den

söndag 3 mars 2013

En söndag som den ska vara



Lördagsblommor denna gång ist för fredagsblommor


En söndags Jag ;)

Goood förmiddag everyone!

idag känner jag att söndagen banne mig är precis som den ska vara och jag vill tro att jag redan börjat se tendenser av att barnen fattat galloppen efter några helgers envishet (från vår sida). 
Vi har sagt att vi inte kommer att kliva upp klockan sex på morgonen då de båda tassar in till oss och säger att det är morgon ute och att de vill ha frukost. Antingen får de leka på sitt rum eller så får de titta på lite barn tv så att vi får vakna i vår takt. Jag föredrar de sistnämnda då de inte aaaaalls kan leka snällt med varandra. Åh, den härliga syskonkärleken. 

Men idag, idag har jag inte ens hört dem. De väckte Henrik lite lätt och förklarade att det var morgon, men inget om frukost och sen gick de tyst och snällt och kurade upp i soffan framför barn tv så att vi fick oss liiite mer sömn.Sen vid halv 8 när vi kände oss redo gick vi ner med barnen som så gärna hjälper till att duka fram och åt frukost. Idag pratade pojken som aldrig förr medan tjejen som aldrig äter mer än en tugga på sin macka idag åt två hela mackor. Efter frukost tog jag med mig barnen upp, borsta, tvätta, smörja, klä och fläta. Sen ville barnen gå ut till lekplatsen alldeles utanför så de gjorde dem och modiga som de tydligen är när dem måste, knackade de på hos min granne och frågade om hans barn som är i ungefär samma åldrar fick komma ut och leka. Så nu sitter jag här i mitt rum med en kopp kaffe och tittar ut på en hel hop med barn som leker och i bakgrunden hör jag Vasaloppet som Henrik tittar på. Precis som söndagarna från förr :)

Barn alltså, tänk om det kunde vara lika enkelt för en annan att hitta polare som att knacka på hos en jämnårig :)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar