Den som är den

Den som är den

måndag 4 februari 2013

Sambal oelek kyckling


God kväll! :)

Dagen idag, ja, hur har den sett ut?!

Jag började med frukost följt av en timmes lång promenad och lunch när jag kom hem. Sen ringde Sofie lagom till jag skulle bada så jag pratade med henne tills vattnet kallnade, jag intog fosterställning och pukorna krömp två storlekar. Då var det dags att kliva upp. Fortsatte samtalet medan jag tog fram kycklingen och började tina den. Vi kom iaf fram till att vi sover hemma hos Sofie och Marcus från fredag till lördag och sen hemma hos min syster från lördag till söndag. Eftersom min syster blev 25 år igår (vilket för mig är heeelt sjukt. JAG är ju bara 25.. hur kan hon då vara 25?!) tänkte vi åka uppåt landet i helgen och fira henne.
Det förtjänar hon efter det elände hon precis gått igenom.
För någon vecka sedan hamnade hon akut på sjukhuset med magont och det konstaterades att hon hade cystor på livmodern. Detta behandlades hon för och fick några dagar senare åka hem. Magontet försvann inte och hon åkte akut in igen och de beslöt sig för att göra en titthålsoperation då den natten. Och man mår ju bra ruttet efter en sådan operation som det är. Men hon hade fortfarande ont och nu utreder dem om hon inte har livmoderinflamation. 
Stackars liten :S

Maten ikväll blev en hit i alla fall, "kyckling i gryta"

kyckling
grädde
vitlök
tomatpuré
körsbärstomater
paprika
soja
Sambal oelek
riven ost

Istället för ris kokade jag broccoli och haricots verts.

Nu sitter jag här, dricker kaffe medan Henrik är på gymmet och "biffar" till sig (hans ord:)
Mer spännande än så här blir det inte så det blir väl att dyka in i bloggarna och webshoparnas underbara värld då.

Tjingeling

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar