Den som är den

Den som är den

torsdag 7 februari 2013

Ego stund




Halloj, Halloj :) 

Här startade dagen seeent, alldeles för sent. Usch, jag som skröt om mina bra vanor med att kliva upp tidigt. Men det var så att igår kväll bröt ju hela helvetet loss här hemma när jag helt plötsligt får ont i vänstra armen, jag domnade bort i fingrarna och hela armen bara värkte. Det kändes som om något var trasigt som om jag fått en spricka eller något. Men var det de jag trodde tror ni?!
Nej, det är korrekt!

Jag springer ut från toan och skriker
"jag håller på och får en hjärtinfarkt Henrik!!!!!!"
"Jag har hört att man får ont i vänstra armen innan man får det, och tidigare idag hade jag ont i bröstet (inbillade jag mig)" fortsatte jag.
Henrik som annars brukar vara den lugna typen hänger på och säger att jag borde kontakta sjukvården om det inte går över.
Som bensin på en eld hörni, som bensin på en eld. 
Jag har inte kunnat sova alls. Jag har väntat på slutet i princip, armen värkte värkte och de enda som hjälpte var hela min kroppstyngd på den vilket går an i 5 minuter kanske, men inte en hel natt. 

Idag är det bättre, jag har fortfarande ont i armen och tänker mig att det kanske kan ha något med min mupp simning att göra. Och varför jag kallar det för muppsimning är för att jag simmar helt galet fult. Jag använder min högra fot som någon slags propeller för att snabbare ta mig fram, och den plaskar ovanför vattenytan så det är inget som jag kan dölja heller. armarna använder jag gärna som hundarna gör. Men eftersom det inte bara var jag där igår blev det ansträngd fin simning men några återfall bara. 
Säkert är det de som skadat min arm. 

Snart ska jag iväg och hämta ut paket. Är det inte de roligaste som finns. Som julafton mitt i veckan :) Pallen har kommit och jag tror att det kommer bli snyggt att ha den i köket under den stora tavlan. 
Notis till mig själv: Måla om de gröna skåpet någon gång nu!

Vi höres lite senare! 
Kramis

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar