Den som är den

Den som är den

torsdag 3 januari 2013

En jullivmoder

Vår inne, höst ute, sommaren sover och vintern har rymt

Vad är det som händer Sverige? 
Det regnar ute och det regnar bort att snö. Ska det vara vinter ska det väl ändå vara vinter. Jag ids inte med en massa regn. Det får vi nog av under sommar och höst halvåret, Äm Aj Rajt?! :)
Som protest mot allt det höstiga där ute och brist på sol så har jag städat bort allt som har med julen att göra, jag vill inte se't jag vill inte höra talas om'ett och det är knappt så att jag vill fira jul i år heller! Det är en fråga till senare.
Men, jag sparade ändå mina hyacinter som fortfarande står sig så fint (läs hänger) och det tar emot att kasta dom.
I och med att jag valde att ha med en rosa hyacint känns det ändå som att jag kan låtsas att det är vårblommor jag har på köksbordet.
Det känns så befriande att ta bort att det där som har bäddat in oss i någon slags jullivmoder dessa månader, alla textilier med murriga och nostalgiska färger och mönster som ligger lager på lager överallt, alla plädar och pälsar, allt lull-lull i fönstren, allt barr som etsar sig fast i röven och väcker en på natten. Allt sånt. Bort.
Det är nästan som att födas om vi ändå ska hålla oss på den vägen och allt blir plötsligt ljust.
Våren, människans födelese alltså (haha).
Meeen nu är det ju inte vår på riktigt .. only in my heart tyvärr.
Jaja, nu ska jag klä mig och sen ska jag bege mig till staden för att ... ooh jag vill inte ...  
men jag ska skriva in mig på arbetsförmedligen.
Första dagen som arbetslös nu då Ja iaf till den 20 mars för då drar kursen igång.
Jag kom inte med denna start, det var fullt, men jag är garanterad en plats nästa kursstart iaf.
So long for now.
Kramis

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar