Den som är den

Den som är den

tisdag 1 januari 2013

Få varje dag att räknas

(Snittblommor som en fin start på året)

Hej :)
Jag sneglade ner på telefonen som ligger här bredvid datorn och det står 1 januari på skärmen.
1 januari..
Den första dagen på året.
Jag vet inte varför jag känner mig så exalterad som jag gör men jag är något så grymt redo för 2013!
Jag vet inte om det är insikten man får på köpet ju äldre man blir eller om det är år 2012.s förtjänst, men jag känner nu mer än någonsin att allt är möjligt.
Jag har möjligheterna framför mig och jag måste bara lära mig ta tag i dem.
En annan sak slog mig och som nog får bli mitt nyårslöfte (fast jag inte tror på dem) är att försöka "fånga dagen", ni vet den där gamla klyschan. Jag vill hellre säga fånga året.
Nästa nyår vill jag blicka tillbaka och känna mig stolt över att jag har åstakommit det jag ville.
Jag vill sätta upp små mål under årets lopp som jag i slutet vill se avbockade.
Jag har aldrig satt upp mål för mig utan har mest flytit omkring och har hamnat där jag har hamnat i princip.
Men nu har jag en klar bild av vad det är jag vill göra, så jag måste bara ta reda på hur jag tar mig dit:)

”Utan mål, hopp, ambitioner eller drömmar är det nästan omöjligt att uppnå glädje.” – L.Ron Hubbard

(Söt ask från Bubbelroom som nu innehåller after eight :)

Hoppas ni hade ett fint avslut på året och jag önskar er en otroligt din fortsättning på det nya!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar