Den som är den

Den som är den

lördag 17 november 2012

Vaken med tuppen

 
God morgon, här har jag nu sittit sedan 7 snåret. Mamma och min syster Frida är här på besök också men dom ligger fortfarande och sover. Henrik kom precis ner nyvaken och yrade något om att ge sig ut på en löptur. Lugna sig, tänker jag då.
 
Jag vaknade 07.00 för att det är nu oavsett om det är helg eller inte jag måste kissa på en sticka och låta en monitor läsa av den för att se hur min fertilitet ser ut denna dag och alla dagar framöver.
Det konstiga var att monitorn både idag och igår gav mig hög fertilitet. Man kan under en månad få låg, hög och maximal. Vid hög visar den att det börjar dra ihop sig för ägglossning och så är man hög i ett par dagar. Sedan får man max vid ägglossningen och så går man tillbaka ner på låg igen efter den. Men jag var aldrig på låg, jag ligger på hög, redan. 
Man skulle testa sig på dag 6 i sin menscykel och det var igår... jag har lite svårt att få ihop det bara. Men det hela ger väl med sig antar jag. Säkerligen är det hormonerna som leker cirkus eftersom jag varit minst sagt stressad de senaste månaderna och min cykel fick sig en känga märkte jag.
 
Jahaapp, idag då. Vad händer idag. Ja, det vet man aldrig när mamma är på besök. Hon är spontaniteten personifierad :)
Men innan vi gör något, frukost!  
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar