Den som är den

Den som är den

måndag 26 november 2012

Fertilitetsmonitor

 
 
Jag tänkte passa på att skriva ett par rader av det jag nyligen upptäckt utifall att någon snubblar in på min blogg när den googlar just Fertilitetsmonitor.

Clearblue Fertilitetsmonitor
 
Jag trodde att jag skulle kissa på stickan från dag 6 tillochmed mens men så var det inte. Jag ser nu att när man har fått sin stegring, alltså MAX i 2 dgr (tror det är standarden) så går den ner på hög och sen låg. Nr den väl är ner på låg efter maxutslag så är testperioden över.
 
Clearblue FertilitetsmonitorClearblue Fertilitetsmonitor
 
För mig tog det 9 dagar innan den var färdig. MEN, jag har läst på många sidor att det är väldigt individuellt och helt beroende på vad du har för menscykel. Man får 20 teststickor i en ask och det är menat utan att det ska betyda något att man kan behöva använda alla dom under en testomgång.
 
Jag har en sådan förbannat lång lutealfas att det är löjligt. Det är ju för tusingen perioden mellan ägglossning och mens som är värst, 1 dag känns lika låmg som en vecka ungefär.
Och ni som känner igen er, jävlar vad dyrt det kan bli att vänta. Man sysselsätter sig med köpa ett femtiotal graviditetstest att kissa på ett par gånger om dagen fram till mens.
 
HAHA, ja det är en cirkus detta :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar