Den som är den

Den som är den

tisdag 16 oktober 2012

Den sysslar med annat medans


Det är ju VM kval ikväll. Kan ju inte ha undgått många. Det gick inte att undgå här hemma iallafall. Nedräkningen började väl före semestern någon gång. 

Jag kom upp ifrån ett varmt och väldoftande bad för en stund sedan, gled in i mitt nattlinne och mina nya tofflor. Jag tände alla ljus jag kunde hitta, tog mig en kopp med kaffe och ligger nu här bredvid min överengagerade Pappa Charles. Som jag förstår det är han milt sagt missnöjd med Sveriges prestation. Jag tittar inte, jag ligger med fötterna i hans knä, en dator i mitt och fungerar som stöd och säger "men åh, vad tråkigt babe... det kanske går bättre snart" utan att lyfta blicken från skärmen.
Snart ska jag hugga in på ett par gamla tidningar som jag sparat av någon anledning, jul nummer. 
Nu ska här hamstras inspiration. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar