Den som är den

Den som är den

tisdag 2 oktober 2012

Den känner livslust

Jag vet inte vad som är så speciellt med just idag, eller igår men jag känner mig så lätt på något vis.
Jag känner en sådan enorm glädje och jag vill krama om alla jag känner och inte känner. Jag vill ringa en vän jag inte pratat med på flera år och berätta att jag tänker på henne. Jag vill ge bort en massa saker, baka kakor, göra långkok, påta med blommor och göra höst. Jag vill läsa tidningen i fåtöljen och lyssna på tystnaden utanför, jag vill göra ett bra jobb idag och alla dagar tills att jag slutar här och ger mig ut på nya spännande äventyr.
Jag vill gå in i fika rummet och få alla att känna sig omhändertagna och omtyckta. Jag vill berätta för min mamma just hur mycket jag älskar henne och jag vill hålla om min syster Jenny som mår dåligt och lova henne att allt kommer att bli så bra, för det ska jag att se till. Jag vill adoptera min 21 åriga lillebror och börja om från början. jag vill träffa Neo, min underbart söta Neo och ta vara på all tid medan han är liten. Jag skulle vilja vrida tillbaka klockan och få Frida, Ida och Hanna små igen, stanna tiden och ta vara på den med dem.
Jag vill köpa en provdocka och sy kläder, vill även lära mig dreja. Kanske att jag vill börja dansa street dance bara för att det är så förbannat coolt.. Ja, jag vill erövra livet helt enkelt.
Och det är vad jag tänker göra denna tisdag…

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar