Den som är den

Den som är den

fredag 7 september 2012

Speciellt besök


Ja, då var dagen här och snart gången, socialsekreterarna har varit här och träffat oss och vårat hem. Jag tyckte det gick jätte bra, tror jag, visst var jag nervös men det vägde jag upp med glatt humör och bullar :)

Det hela gick ut på att vi lite lätt skulle berätta om oss som par och som personer och att dem skulle berätta lite mer om vad det handlar om att vara kontaktfamilj. Vi pratade på en stund gick på rundtur och sedan innan de skulle åka igen bestämde vi oss för att gå vidare och ska få komma på ett två timmar långt möte på deras kontor om 2 veckor ungefär. Då kommer de att fråga om oss och våran bakgrund mer grundligt. Nervigt värre...

Det känns bra, det gör det. Det är precis det här jag vill och jag längtar tills den dag de ringer oss och säger att vi är godkänd kontaktfamilj.

Ikväll väntas en massa mys med den bästa, god mat som vi lagar tillsammans och äter vid bordet med alldeles för många levande ljus och pratar om dagen, våra funderingar, våra planer och sen emellanåt ska jag berätta just hur otroligt förälskad jag är och hur lycklig jag är just nu! 

1 kommentar :

  1. Med dessa bullar till fika och er som värd så blir jag förvånad om det blir ett Nej :)
    Ingen ironi utan säger detta med ett leénde.

    Finns här först som moster, men även som soc.tant om ni behöver mig. Kram

    SvaraRadera