Den som är den

Den som är den

torsdag 20 september 2012

Det här med att veta vad man vill göra med sitt liv

 

 
Det är inte den lättaste frågan att ställa sig själv. Eller så är det de för vissa, som vet exakt vad de vill bli och jobba med och har vetat det sedan barnsben.
När jag stod på barnsben sa jag jämt till alla runt omkring mig att jag skulle bli uppfinnare när jag blev stor. Det är ju nästan vad jag vill bli nu. Jag vill fortfarande skapa saker. Jag är en skadad männsika på det sättet att jag sällan bara kan köpa något om jag ser att jag skulle kunna göra något liknande själv. Och då har det inget med priset att göra heller då det ofta kostar att hålla på, men det är känslan som infinner sig under skapande processen och känslan av stolthet och inspiration att göra mer när det är klatr. Oavsett resultat.

Jag har pratat med en god vän, en sådan där vän man kan säga och berätta ens mest mörkaste tankar och ljusaste drömmar till och aldrig någonsin bli avundsjuk på varandra utan istället lyfta varandra. Vi pratade om just det här med livet, tidskrav, barn, karriär, självförverkelse... fred på jorden, ja ni fattar. Och var rörande överrens om vad nästa steg i livet skulle bli. Jag ska öva, öva, öva varje dag och kämpa för att inte hamna i samma hjulspår som innan. För om jag ska hålla mig till min tidsplan har jag nu exakt 2 år på mig att göra något av mig själv och göra det riktigt bra!
Vad var det vi sa, skjutsa barnen i en Audi Suv. Japp, där har vi målet :)
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar