Den som är den

Den som är den

fredag 31 augusti 2012

Höst 2012

 
 
Hittade den här bilden hos stoffochstil och jag tyckte att den här bilden summerade hösten 2012 så bra.
Mörkt, murrigt, naturligt, mönstrat och en känsla av "ombonat".
Det är precis så här en höst ska se ut, enligt mig.
 
Jag längtar så tills hösten är här på riktigt och luften är alldeles fuktig och frisk och fylld av doften från de blöta röda och gula löven som täcker backen.
Jag vill ha på mig stickat med höga stövlar och ge mig ut på en promenad som leder till ett café som serverar varm choklad med vispgrädde.
Jag vill äta soppa till lunch med Skogaholms limpa och ost och spela kort timme efter timme med Henrik.
Jag vill hoppa i ett par raggsockor och krypa upp i soffan under en mjuk pläd och med en kopp Gevalia.
Jag vill sedan gå till sängs med min älskling lite tidigare för att hinna kramas lite längre och känna ett pirr i magen över att veta att ännu en frisk härlig höstdag väntar oss imorn.
 
Höst  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar