Den som är den

Den som är den

tisdag 31 juli 2012

Bild regn - Date night















I torsdags alltså hade vi date night. Det behövde vi hade vi enats om, och vi visste inte just hur mycket vi behövde den just då. Man kommer om så med bara en uns av millimeter varandra lite närmre efter en kväll där det bara är du och han, ni mot de andra. Ni med något gott att äta och prata om,  ni och att prata om något annat än vad som händer hemma. Vad händer utanför liksom? Och med en kväll som denna så kom vi lite närmre och man får känna den där känslan inombords igen som man bara kan känna när man är lite så där nykär.

Nu är vi inte nykära längre, nu är vi tightare än så, vi är bästa vänner, varandras älskare, ens familj och stora kärlek.

Efter att ha ätit oss så där mätt att man nästan ångrade att man gick UT och åt då man just i det ögonblicket önskade sig till soffan och att få slumra bort i en matkoma, så tackade vi för oss och började trava ner mot hamnen. Vi hade sett lite båtar komma och docka under tiden och det är så roligt att se vart de alla kommer ifrån. Det är Storbritannien, Danmark, Tyskland, Norge m.fl.
Fina stora båtar.
"Jaa..." tänker jag medan jag står och blickar ut mot de människor som har betydligt mycket mer deg än vad jag har (haha) "Man är sin egen lyckas smed..."
Det är ett mantra som går hett i mitt huvud just nu, bara för att det är så sant!

När vi kom hem ville vi inte avsluta kvällen riktigt ännu så jag tog på mig att koka lite kaffe och duka upp ute och där satt vi och pratade ännu mer, tills solen gick ner och vi båda kröp ihop tillsammans i soffan och tittade på NCIS repriser :)

En perfekt date night helt enkelt. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar