Den som är den

Den som är den

söndag 6 januari 2013

7 saker ni inte visste om mig

Klicka för att stänga bilden

Hittade en supergammal bild på mig som jag tänkte bjuda på

God kväll :)

Jag tänkte att det kunde vara roligt att lista upp saker om mig som ni som inte känner mig vet.
Mina vänner är väl dom som känner mig bättre än vad jag känner mig själv då jag är lite av en öppen bok.

Ja men då kör vi då!
  1. Jag hatar alltså H.A.T.A.R att flyga. Bara tanken av att sätta mig i ett flygplan ger mig dödsångest. Så Henrik den stackaren har börjat acceptera att varken han eller jag någonsin kommer att flyga igen. För tro inget annat, han får inte heller flyga!
  2. För några år sedan blev jag diagnoserad som Bipolär som är ett annat ord för mano-depressiv vilket innebär att man ibland kan känna sig väldigt nere utan någon speciell orsak och ibland vara så energisk att man tror att sig kunna springa ett maraton. bestiga Mount Everest, komma hem lagom till middag & laga trerätters, snickra en soffa, storstäda, måla om ett rum, riva ett annat och medan jag ser helt oklanderlig ut för jag har ju också börjat leka spaterapuet förstår ni. Men ju äldre jag blir desto mer lär jag mig att hantera denna sjukdom och tar varje "episod" med mer ro nu än tidigare. Det är bara att rida ut dom.
  3. Jag kan äta creme fraiche direkt ur burk med sked. Det är bland det godaste jag vet. Jag doppar chips i ren creme fraiche och har så ofta jag bara kan creme fraiche i maträtterna.
  4. Jag suger på geografi! Henrik skäms för mig. Jag frågade häromdagen om Chile var en stad och om Grekland låg i Spanien.. Hahaha jag hör ju mig själv medan jag frågar och vill i samma sekund ta tillbaka det, men så är det med ogenomtänkta meningar att när man väl sagt dem flyter dom ockring där i universum och du kan inte ta tillbaka dem.
  5. Jag skulle vilja vara en designer och designa egen heminredning. Ett utav mina tidigare minnen, min mamma påminner mig ibland, är när min dagisfröken frågade mig vad jag ville bli när jag blev stor varpå jag svarar; Uppfinnare. Det var det enda jag tjatade om berättade mamma. Jag brukade tillverka mina egna julkalendrar och dela ut dem till dagisbarnen, jag gjorde egna böcker och lekbanor på dagis som de andra barnen uppskattade. Det mina fröknar inte uppskattade så mycket var när jag tog hink och spade, plockade röda vinbär på skolgården, mosade dem med spaden, spädde ut med vatten och bjöd på sen i form av "saft". Haha inte undra på att man hade mask i magen stup i kvarten.
  6. Jag har en LÖJLIG förälskelse i Ryan Gosling och i Ryan Reynolds. Min äldsta är i den sistnämnde och jag blev fysiskt illamående när jag bläddrade i Klick och såg att han hade gift sig. Ryan Gosling.. my my.. mannen med Det.
  7. Jag läser inte böcker och har inte läst en bok sedan KITTY. Däremot spenderar jag alldeles för mycket tid i googles värld ist och lär mig själv helt onödiga saker som så "varför flyger fåglar i V-formation"? :)
Ja, det var väl det :) För er som känner er manade och som har en blogg så är även jag jättenyfiken på hur eran lista skulle se ut. Även ni tjejer som jag redan känner och älskar, något smaskigt finns det nog :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar