Den som är den

Den som är den

måndag 31 december 2012

Gott Slut, Gott Nytt




Hej alla! :)

Här fortsätter vi längs den lugna gatan. Henrik är fortfarande krasslig och vi blev tillslut kvar hemma.
Planen var att åka upp till Gävle fär att gunga in det nya året med Anna och Jocke. Men, det lär väl förhoppningsvis komma fler nyår :)
Men nu när jag tänker efter ... 2010 var Henrik också sjuk.. och 2011 var vi i full fart med flytten till Norrköping.
Vad är det med oss och nyårsaftonar egentligen ?!

Jag ska iallafall slita upp kraken ikväll och bjuda på en bit god mat, lite efterätt och Pommac.
Sen ska jag klä på han, skyffla ut honom och tvinga honom att skåla innan han kryper in igen.

2012 har verkligen varit ett händelserikt år. 
Det började med att vi skulle flytta till Norrköping och jag var ny på mitt jobb på Trafilkverket.

Vi påbörjade våran fertilitets utredning i februari och opererades för endometrios i april.
I juni fick vi reda på att vi väntade barn och vi hade blivit gravid på naturlig väg. 
Juli gick åt till lata dagar, illamående och overeating.
I augusti via ett ultraljud fick vi veta att fostret inte längre levde och jag fick skrapas i vecka 13.
Så väntade en tid med sorg och ilska, anvundsjuka och bitterhet.
I september tog vi kontakt med socialstyrelsen i Motala och ansökte om att få bli stödfamilj och blev under månaden utredda och godkända.
I oktober blev jag sjukskriven i två veckor pågrund utav stress och utmtatningssymptom.
November och december har fyllts med snö, julpyssel, julfester och avslutningsmiddagar.
Så tillsist avslutade jag min tjänst på Trafikverket och i fredags gick jag hem fär sista gången.
Jag har även skickat in en anmälan på en kurs som (om allt går bra) gör mig till certifierad inredare. Äntligen!
En dörr stängs, en annan öppnas :)

Om jag skulle summera detta år med ett ord så måste det bli Självinsikt och nästa år kommer jag döpa till Självförverkligande.

Jag ser verkligen framemot 2013 :)

Gott Nytt år mina vänner!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar